Friday, September 28, 2012

54 DAYS | NEW ZEALAND


So a journey to the other side of  the world for like 12 months requires a good preparation. Luckily I already did the most things I had to do, like the ticket -which wasn't easy at all- and bought stuff that I need. Today it was time to say goodbye to my job, which I think was very hard to do. I had a great time there and I worked with such lovely collegues. I promised them to keep them up to date of my adventures in New-Zealand and send them postcards once in a while. Now today I found out that I'm leaving one day earlier then planned. My flight had changed and now I'll fly with China Airlines instead of Cathay Pacific or Singapore Airlines. I have absolutaly no idea what to expect. The first two weeks of my journey I'll stay in Sydney Australia with the group I travel with. I heard Sydney is like New York city, so I'm really curious! The first two weeks consist of surfing, barbecuing, a harbor cruise and many more. After those two weeks I'll continue my journey in Napier New-Zealand with my aunt and uncle. Even my friend thinks about to come visit me for like two weeks. I have so many plans.. extreme sports, discover mother nature, meet lots of new people, but my main goal is to become more self confident, independent and to start a new fresh chapter of my life after all the trouble where I've been trough the last couple of years.. Who knows, maybe I never want to leave that amazing country anymore?!
 
Een reis naar de andere kant van de wereld vergt veel voorbereidingen. Gelukkig heb ik het grootste gedeelte al gedaan, zoals mijn ticket -wat echt niet zo makkelijk was als ik had gedacht- en ik heb spullen gekocht die ik nodig heb. Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn baan wat ik echt super moeilijk vond! Ik heb zo'n enorme leuke tijd gehad daar en ik had zoveel leuke collega's waarvan ik veel heb geleerd. Ik heb ze beloofd om ze op de hoogte te houden van mijn avonturen in Nieuw-Zeeland en ze af en toe een kaartje te sturen. Vandaag kwam ik erachter dat ik een dag eerder vertrek dan gepland.. mijn vlucht is veranderd en vlieg nu met China Airlines in plaats van Cathay Pacific of Singapore Airlines. Ik heb echt geen idee wat ik van deze reis moet verwachten. De eerste twee weken van mijn reis verblijf ik -nadat ik een dag in Taipei ben verbleven- in Sydney Australië met de groep waarmee ik reis. Ik heb gehoord dat Sydney zoiets als New York is, dus ik ben echt benieuwd. De eerste twee weken bestaan uit surfen, barbecuen, een havencruise en veel meer. Zelfs mijn vriendin denkt erover om langs te komen voor twee weken. Ik heb echt zoveel plannen.. extreme sports, de natuur ontdekken, nieuwe mensen ontmoeten, maar mijn hoofddoel is om zelfverzekerder te worden, onafhankelijk en om een nieuw fris hoofdstuk te beginnen na alles wat ik de laatste jaren heb meegemaakt. Wie weet wil ik daar nooit meer weg?!
 
 
My return to Amsterdam would be in july, but when I really want to stay there I can change the date for free. That's why I chose an flexible ticket, even if I've to pay a little more for it. My grandma gave me her suitcase of Samsonite -which seems to be a good brand- which she also used for her journeys to New-Zealand. Many of my father's side of the family and my mother's side as well, already has been in Australia. Even my brother and sister. So now it's my turn to let my dream come true. Damn I'm going to miss my boyfriend, family and friends so much.. :(
 
Mijn terugreis naar Amsterdam zal in Juli zijn tenzij ik echt in Nieuw-Zeeland wil blijven. Dan kan ik kosteloos de datum wijzigen. Daarom heb ik ook een flexibel ticket gekozen, ookal betaal je daar iets meer voor. Mijn oma heeft me haar koffer gegeven van het merk Samsonite. Dat schijnt een heel goed merk te zijn en ik wil natuurlijk mijn bagage goed beschermen tijdens zo'n lange reis. Er zitten zelfs drie sloten op! Zij heeft deze koffer ook al gebruikt voor haar reizen naar Nieuw-Zeeland. Veel familieleden van zowel mijn vaders kant als mijn moeders kant van de familie zijn al naar Australië geweest, zelfs mijn broer en zus! Dus nu is het mijn beurt om mijn droom uit te laten komen. Ik ga mijn vriend, familie en vrienden echt zo erg missen :(
 
With love,
 
 
 


17 comments:

  1. leuke post!
    & bedankt voor je reactie op onze blog :D
    wij volgen je nu ! volg je terug ? ;)

    xx

    ReplyDelete
  2. Sounds like fun!

    xox,
    Pam
    www.pammowerdesigns.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. sounds like so much fun!

    your blog is lovely!
    i now follow you, check out my blog and follow back if you like it?

    anillla.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Wat gaaf dat je naar Nieuw zeeland gaat!ik wil daar ook een keer heen:) ik volg je vanag nu:)

    Liefs
    daniëlle

    ReplyDelete
  5. Echt super gaaf dat je naar Nieuw Zeeland gaat! Mijn oom woont daar en ik wil graag over twee jaar op bezoek naar hem. Heb al zulke leuke verhalen gehoord :) Heel veel plezier, ik ben benieuwd wat je ervan vind en hoe het daar is! Ik volg je trouwens met GFC :)

    ReplyDelete
  6. Ik zou ook nog ooit naar Nieuw Zeed willen! We volgen je!
    Xx,
    Sanne en Sian

    ReplyDelete
  7. Wauww super, zou ik ook wel willen haha.
    Veel plezier! <3

    Liefs, Romy

    ReplyDelete
  8. omg... new zealand! this is sooo cool! you must be very happy!

    xoxo
    lilly

    http://lostinseptember.blogspot.de/

    ReplyDelete
  9. very cool blog ;)
    maybe have a look at mine ;)

    http://liivelifecolourful.blogspot.de

    <3

    ReplyDelete
  10. wow, this sounds like a great adventure! Love New zealand! and i hope you'll have a great time over there.

    xoxo FlirtingwithFashion Blog

    ReplyDelete
  11. Oh wow! geweldig. 12 maanden? Dat is absurd lang, pffooee! Ik zou dit jaar eigenlijk ook voor ongeveer 4 maandjes naar nieuw zeeland gaan maar dat gaat jammer genoeg niet meer door.
    Super veel plezier daar!

    www.gowk.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Wauw, een halfdjaar! Dat is inderdaad heel erg lang, maar het lijkt me wel echt supercool! Geniet ervan! :D liefs.

    ReplyDelete
  13. What an exciting adventure, so happy your sharing it with us :) x

    ReplyDelete